ΒΡΑΔΙΝΟΣ ΥΠΝΟΣ

Ο γιος μου σε λίγο καιρό θα κλείσει τα τρία. Έχω σοβαρό πρόβλημα με το βραδινό του ύπνο, καθώς κοιμάται πολύ αργά. Τι μπορώ να κάνω για να διορθώσω την κατάσταση;

Αρκετοί είναι οι γονείς που συναντούν δυσκολίες κατά το βραδινό ύπνο των παιδιών τους και συχνά παραπονιούνται ότι τα παιδιά τους κοιμούνται αργά το βράδυ. Ωστόσο, πρέπει να προσπαθήσετε να εξασφαλίσετε στον γιο σας έναν επαρκή βραδινό ύπνο, καθώς τα παιδιά προσχολικής ηλικίας έχουν ανάγκη από ξεκούραση. Η έλλειψη ύπνου όχι μόνο επηρεάζει την ομαλή τους ανάπτυξη, αλλά ακόμη όταν το σώμα τους δεν ξεκουράζεται όσο έχει ανάγκη, τα παιδιά νιώθουν κούραση, νευρικότητα, αναστάτωση και δε μπορούν να ακολουθήσουν σωστά το πρόγραμμα της επόμενης ημέρας.

child-bedtime

Επτά βήματα που θα σας βοηθήσουν στο ζήτημα του βραδινού ύπνου είναι τα εξής:
1. Καθιερώστε μια συγκεκριμένη ώρα ύπνου, την οποία θα τηρείτε κάθε βράδυ. Η συνέπεια στο ωράριό σας είναι σημαντική, ώστε το παιδί να μάθει να ακολουθεί ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα.
2. Επιλέξτε κάποια δραστηριότητα που θα προετοιμάζει τον γιο σας κάθε φορά πριν την ώρα του ύπνου. Για παράδειγμα, μπορείτε να του διαβάζετε ένα παραμύθι ή να του κάνετε ένα χαλαρωτικό μπάνιο.
3. Φροντίστε να μην παίρνει μέρος σε έντονες δραστηριότητες αργά το απόγευμα, αλλά δώστε του την ευκαιρία να συμμετέχει σε πιο ήσυχες (π.χ: ενασχόληση με puzzles, ζωγραφική, μαγειρική).
4. Στηρίξτε τον η ίδια στην προσπάθεια του ξαπλώνοντας στην αρχή μαζί του στο κρεβάτι του. Πείτε του μια ιστορία, τραγουδήστε του ένα νανούρισμα, χαϊδέψτε τον για να νιώσει ασφάλεια και ηρεμία.
5. Μην επιτρέπετε στον γιο σας να σηκώνεται από το κρεβάτι του και να ασχολείται με άλλες δραστηριότητες πέρα του ύπνου. Κάθε φορά που σηκώνεται με ήρεμο και σταθερό ύφος ζητήστε του να επιστρέψει στο κρεβάτι. Εξηγήστε του ότι είναι η ώρα για ύπνο και μου του δίνεται άλλες επιλογές.
6. Επιβραβεύστε κάθε του προσπάθεια και ανταμείψτε τον όταν ακολουθήσει το πρόγραμμα του ύπνου που έχετε ορίσει.
7. Μειώστε τις ώρες ή ακόμη διακόψτε το μεσημεριανό ύπνο, καθώς σε αυτήν την ηλικία είναι πιο σημαντικό το παιδί σας να απολαμβάνει έναν ποιοτικό βραδινό ύπνο.
Όπως, σε κάθε τι νέο που μαθαίνετε στο παιδί, έτσι και στο ζήτημα του βραδινού ύπνου χρειάζεται να έχετε υπομονή και επιμονή. Να είστε σίγουρη πώς οι προσπάθειές σας θα φέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα και θα μπορέσετε να εξασφαλίσετε όχι μόνο επαρκή βραδινό ύπνο για τον γιο σας, αλλά και προσωπικό χρόνο για τη δική σας ξεκούραση.

Ανεσιάδου Κασσιανή, βρεφονηπιοκόμος
Κοκκίνου Σοφία, νηπιαγωγός

 
facebook-vectorpinterest-vector