ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟΝ ΠΑΙΔΙΚΟ – ΣΚΕΨΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ
Επιστροφή στον παιδικό σταθμό. Σκέψεις-προβληματισμοί
Με την επαναλειτουργία των βρεφονηπιακών σταθμών και της δια ζώσης λειτουργίας των σχολείων Α/ θμιας Εκπαίδευσης πολλοί γονείς διχάστηκαν ανάμεσα στην ανησυχία για την εξάπλωση της λοίμωξης Covid 19 και των πλεονεκτημάτων που φέρει η επανέναρξη της φοίτησης των παιδιών στις σχολικές μονάδες.
Η αλήθεια είναι πως η μετάβαση από τις συνθήκες καραντίνας στη σχολική καθημερινότητα μπορεί να απαιτήσει μια περίοδο προσαρμογής. Είναι απαραίτητο οι γονείς που θα συμφωνήσουν με την επάνοδο στον παιδικό σταθμό ή το νηπιαγωγείο να δώσουν χρόνο και χώρο στα παιδιά να συνηθίσουν ξανά στην αλλαγή του καθημερινού τους προγράμματος. Η επαναφορά στις προηγούμενες συνήθειες πρέπει να γίνει με υποστηρικτικό και σταθερό, αλλά όχι εύκολο τρόπο, καθώς η ανατροπή της ρουτίνας, η απουσία του σχολείου, η έλλειψη της συχνής επαφής με φίλους επηρέασε τα παιδιά.
Σε κάθε περίπτωση, η επιστροφή των παιδιών έχει πολλά οφέλη ειδικά στο κομμάτι που αφορά την κοινωνικοποίηση τους. Τα παιδιά, μετά από αυτό το μεγάλο χρονικό διάστημα «απομόνωσης», φαίνεται να έχουν ανάγκη να έρθουν σε επαφή με άλλους συνομήλικους για να παίξουν, να γελάσουν, να ανταλλάξουν τις εμπειρίες τους.
Επίσης, δε θα πρέπει να ξεχνάμε ότι η καραντίνα για τα παιδιά δεν ήταν διακοπές, όπως πολλοί πιστεύουν, αλλά απώλεια της γνωστής και δομημένης καθημερινότητάς τους, η οποία τους προσφέρει ασφάλεια και σιγουριά. Για ένα παιδί προσχολικής ηλικίας που δεν έχει κατακτήσει ακόμη την αίσθηση του χρόνου, είναι πολύ καθησυχαστικό η μια συνήθεια να διαδέχεται την άλλη. Αυτό άλλαξε σε μεγάλο βαθμό κατά τη διάρκεια της καραντίνας, προκαλώντας σύγχυση στα παιδιά.
Η επαναλειτουργία των σχολείων και κάποιων απογευματινών δραστηριοτήτων βοηθάει τα παιδιά να διαχειριστούν πιο εύκολα την επανένταξή τους μετά από ένα μεγάλο διάστημα παραμονής στο σπίτι.
ΑΝΕΣΙΑΔΟΥ ΚΑΣΣΙΑΝΗ, ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΟΣ
ΚΟΚΚΙΝΟΥ ΣΟΦΙΑ, ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ